Waarom?

3 april 2017 - Oud-Beijerland, Nederland

Het is tijd voor iets anders. Tijd om even helemaal weg te zijn van Nederland en al zijn verplichtingen. Ik heb al een aantal keer de vraag gekregen 'waarom'? En dan niet 'waarom wil je reizen', maar 'waarom wil je perse zo lang op reis?'. Veel mensen gaan gewoon 3 weken achter elkaar op vakantie en zien dan ook de wereld. Waarom wil ik dan achter elkaar zolang weg?

Het antwoord zit hem in Nederland. Een prachtig land, waar alles goed geregeld is en waar wij bevoorrecht zijn om te wonen. Alles wat ik nu al gezien heb van de wereld geeft aan dat Nederland het best prima voor elkaar heeft. Er is alleen één klein dingetje waar ik me regelmatig aan stoor.. en dat is de haast. Alles moet snel en met 120% overgave. Je moet werken, studeren, sporten, hobby's uitoefenen en ook nog vriendschappen onderhouden. Het liefst staan we 24/7 'aan'. En dat is voor mij nu even klaar.

Ik ga nu voor ongeveer 9 maanden weg en hoop daarin een stukje rust te ontdekken, wat ik in Nederland niet ga krijgen. Misschien is het dom of naïef van me om te denken dat ik het ergens anders wel ga vinden, maar slechter kan ik er sowieso niet van worden en ik ga daarbij een heleboel mooie dingen meemaken en zien. Dat kan niet misgaan. Of ik dan ook nog rust gevonden heb.. dat zien we over 9 maanden wel.

Vind ik het dan niet spannend enzo?
Tuurlijk! Enorm spannend. Maar ook opwindend en iets wat ik nooit ga vergeten.

Het is tijd om te gaan genieten!

1. Miriam:
    3 april 2017
    Heel veel plezier en maak veel mooie herinneringen!!
  2. Lyonne Verschoor:
    3 april 2017
    Mooi om even los te komen van haast en druk. Ik wens je toe dat dat zal lukken. Ik leef graag met je mee.
  3. Martijn:
    3 april 2017
    Heel veel succes, en geniet er van! Zal je uiteraard op de voet blijven volgen en al het moois dat je gaat mee maken goed in de gaten houden :)

-x
  4. Letta Krau:
    3 april 2017
    Ik hoop van harte dat je vindt waar je naar op zoek bent ,en heel veel goeds en liefs voor je.Heel veel moois op je reis.
  5. Jolanda Klop:
    3 april 2017
    Tamar, ik wens je een mooie reis waarin je hopelijk de rust kunt vinden. En als je die gevonden hebt, neem dan voor ons hier in Nederland een stuk mee!!
  6. Grietje jongerius:
    3 april 2017
    Lieve Tamar, ik wens je alle goeds op je weg door deze reis. Ik hoop dat je de rust gaat vinden. Geniet volop van alles wat je tegen komt. Het wordt iets heel bijzonders.
  7. Sandra:
    The journey of 1000 miles begins with a single step -
    De 1e stap heb je al gezet: gewoon gaan en doen.
    Lieve Tamar, ga onwijs genieten van je avontuur, je vrijheid en van alles wat er op je pad komt.......
    En wie weet, als je op een KLM-bestemming bent tijd voor een Meet and Greet XX
  8. Miranda Reijerink-Rudolph:
    Lieve Tamar!

Een stoer avontuur staat je te wachten! Heerlijk ontkomen van alle hectiek hier en de rust en vrijheid die je tegemoet gaat komen. Alles op je eigen tempo. Geniet ervan meid!! Liefs xx
  9. Ella van Bavel:
    Tamar ga genieten. Liefs
  10. Jessie:
    5 april 2017
    Lieve Tamar,

Echt een hele ervaring en echt super goed dat je dit gaat doen , ik zou het je niet na doen haha!
    Ik hoop dat je de rust vind en ik wens je heel veel succes en lekker genieten!